iranhesabdar :: ایران حسابدار - مطالب ارسال شده توسط admin

تبليغات در وب سايت ايران حسابدار

تعريف حسابداري
حسابداري علم ثبت و تفسير معاملات، صورتهاي مالي، دفاتر و اسناد و مدارك مثبته است به طوري كه افراد غيرمتخصص نيز بتوانند درك صحيح و واضحي از وضعيت مالي و مديريتي شركت، به دست آورند.

اسلايد شو


تبليغات در وب سايت ايران حسابدار تبليغات در وب سايت ايران حسابدار

راه اندازي فروشگاه اينترنتي "وب سايت ايران حسابدار"


در فروشگاه اينترنتي ايران حسابدار شما مي توانيد از مجموعه هاي آموزشي در خصوص حسابداري ،بورس، نرم افزار هاي حسابداري و ... که توسط وب سايت ايران حسابدار براي شما کاربران گرامي تهيه شده است ،دريافت کنيد .

در اين فروشگاه نرم افزار هاي حسابداري را به صورت بهينه سازي شده و سالم قرار داده ايم تا با خيالي راحت استفاده کنيد .

فروشگاه ايران حسابدار خود را در قبال خريد شما مسؤل ميداند و همواره پاسخگوي سوالات شما خواهد بود .


براي ورود به فروشگاه کليک کنيد .




وب سايت ايران حسابدار به هيچ شرکت يا مؤسسه اي وابسته نبوده و کاملا مستقل ميباشد .

کاربران گرامي هنگام خريد از فروشگاه دقت کنيد که آدرس ايميل خود را به درستي وارد کنيد!! چون لينک محصولات به آدرسي ارسال خواهد شد که وارد کرده ايد .

تعریف شرکت و انواع آن

ﺩﺭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺗﺠﺎﺭﺕ ،ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻧﺸﺪﻩ ﻭلی ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺪﻧﯽ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺎﺩﻩ 571 ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ :
ﺷﺮﮐﺖ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﻟﮑﯿﻦ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺩﺭ ﺷﯽﺀ ﻭﺍﺣﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﺍﺷﺎﻋﻪ.
ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻤﻊ ﺁﻥ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﻧﺒﺎﺯ ﮔﺸﺘﻦ, ﺍﻧﺒﺎﺯﯼ. لغت نامه ﺩﻫﺨﺪﺍ ﺷﺮﮐﺖ ﺭﺍ ﺷﺮﯾﮏ ﺷﺪﻥ,ﺍﻧﺒﺎﺯ ﮔﺸﺘﻦ, ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﭼﻨﺪ ﮐﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﻏﺮﺽ ﯾﺎ ﻧﻔﻌﯽ ﺧﺎﺹ ﻣﻌﻨﺎ ﮐﺮﺩ. ﻭ ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﺣﻘﻮﻕ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻟﮏ ﯾﺎ ﻣﺎﻟﮑﺎﻥ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺩﺭ ﺷﯽﺀ ﯾﺎ ﺍﺷﯿﺎﺀ ﻣﻌﯿﻦ ﺑﻨﺤﻮ ﺍﺷﺎﻋﻪ. ﺧﻮﺍﻩ ﺑﻪ ﺣﮑﻢ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﻗﻬﺮﯼ.
ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﻭﺍﺭﺙ ﺩﺭ ﺗﺮﮐﻪ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺗﺮﺍﺿﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺷﺮﮐﺖ ﻋﻘﺪﯼ ﯾﺎ ﺷﺮﮐﺖ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﯼ ﺧﻮﺍﻩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﻮﺍﻩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﻧﯽ.
ﮐﻠﯿﻪ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ, ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻤﺎﺕ ﺷﺨﺺ ﺣﻘﻮﻗﯽ(ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ) ﺑﻪ ﻭ ﺳﯿﻠﻪ ﻣﻘﺎﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﯾﺎ ﺍﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺍﺗﺨﺎﺫ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺩﺍﺭﻧﺪ, ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺛﺒﺖ ﺩﺭ ﺩﻓﺘﺮ ﺛﺒﺖ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﻭ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻭ ﺍﻣﻼﮎ ﻣﻌﯿﻦ ﺷﺪﻩ, ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﮐﻠﯿﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺗﮑﺎﻟﯿﻔﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻗﺎﺋﻞ ﺍﺳﺖ, ﻣﮕﺮ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺗﮑﺎﻟﯿﻔﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻟﻄﺒﯿﻌﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ, ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ ﺍﺑﻮﺕ ﻭ ﻧﺒﻮﺕ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ. ﺷﺮﮐﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻧﻤﻮﺩ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺭﺍ ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﺗﺠﺎﺭﯼ ,ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ.

20 اشتباه اظهارنامه‌ی مالیاتی

بيست اشتباه جبران‌ناپذیر هنگام ارائه‌ی اظهارنامه‌ی مالیاتی

مودیان به ویژه مودیان بزرگ بعضا در تهیه ی اظهارنامه ی مالیاتی به نکات بسیار ساده توجه نمی کنند که همین امر میتواند جریمه ای جبران ناپذیر برای آنان باشد. در این نوشتار به 20 اشتباه کشنده و جبران ناپذیر هنگام تهیه و ارائه ی اظهارنامه ی مالیاتی پرداخته می شود.




برای مشاهده نکات ،به ادامه مطلب مراجعه کنید .


دستورالعمل طرح جدید کارورزی

دستورالعمل اجرایی طرح جدید کارورزی ابلاغ شد .

وب سایت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام کارورزان و  واحد های پذیرنده کاروران فعال شده و قابل دسترس میباشد !


برای ورود به سایت کلیک کنید



برای دریافت فایل دستور العمل اجرايي آيين نامه نظام هماهنگ طرح كارورزي دانش آموختگان دانشگاهي ،به ادامه مطلب مراجعه کنید .

نحوه گزارش معاملات فصلی

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع بندهای الف و ب ماده 59 قانون مالیاتهای مستقیم مکلفند از تاریخ 1391/01/01 فهرست معاملات خود را بصورت الکترونیکی(بر اساس سال شمسی)،تا یک ماه پس از پایان هر فصل بصورت الکترونیکی از طریق پرتال سازمان به اداره امور مالیاتی ذیربط ارسال فرمایند.

تخلفات و جرائم موضوع ماده 169 مکرر و تبصره های ذیل آن :
عدم انجام تکالیف قانونی در خصوص ماده 169 مکرر و یا استفاده غیر قانونی از کد اقتصادی دیگران موجب تعلق جریمه هایی به شرح زیر می گردد (نکته: در صورتی که رعایت موارد مذکور در مادة فوق بنا به تشخیص هیأت حل اختلاف مالیاتی از عهدة مؤدی خارج بوده باشد مشمول بی اعتباری دفاتر و جرایم مربوط حسب مورد نخواهد بود)

1- عدم صدور صورت حساب یا عدم درج شمارة اقتصادی خود و طرف معامله حسب مورد یا استفاده از شمارة اقتصادی خود برای معاملات دیگران یا استفاده از شمارة اقتصادی دیگران برای معاملات خود مشمول جریمه ای معادل ده درصد(10%) مبلغ مورد معامله ای که بدون رعایت ضوابط فوق انجام شده است خواهد بود .


نصب نرم افزارهای حسابداری در ویندوز 64 بیتی

نحوه نصب نرم افزار های حسابداری روی سیسیتم های 64 بیتی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک نرم افزار حسابداری تهیه کرده اید و بعدا متوجه می شوید که در سیستم تان نصب نمی شود ! یکی از رایج ترین این خطاها مربوط به سازگار نبودن نرم افزار با سیستم های 64 بیتی میباشد.

نکته ای که باید خدمت شما کاربران گرامی باید عرض کنیم این است که قبل از تهیه نرم افزار های حسابداری ابتدا مشخصات سیستم خود را بررسی کنید و ببینید که سیستم تان 32 بیتی است یا 64 بیتی ؟ سپس توضیحات مربوط به نرم افزار را مطالعه کنید و سازگاری آن با انواع سیستم های 32 و  64 بیتی را بررسی کنید .


ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺗﺠﺎﺭﯼ

ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺗﺠﺎﺭﯼ
ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﺪﺍﻧﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺩﻭ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻋﺎﻡ ﻭ ﺧﺎﺹ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ.
ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻋﺎﻡ ﺑﻪ ﮐﻠﯿﻪ ﺍﺳﻨﺎﺩﯼ ﮐﻪ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺑﺮﺍﺕ , ﺳﻔﺘﻪ ﻭ ﭼﮏ , ﺍﺳﻨﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻗﺒﯿﻞ: ﻗﺒﺾ ﺍﻧﺒﺎﺭ , ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺩﺭ ﻭﺟﻪ ﺣﺎﻣﻞ , ﺑﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﻤﻞ ﻭ ﻧﻘﻞ , ﺍﻭﺭﺍﻕ ﺑﻬﺎﺩﺍﺭ , ﺍﻭﺭﺍﻕ ﻗﺮﺿﻪ , ﺍﻭﺭﺍﻕ ﺳﻬﺎﻡ ﻭ ... ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
ﺍﻣﺎ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﺻﺮﻓﺎ ﺷﺎﻣﻞ: ﺑﺮﺍﺕ , ﺳﻔﺘﻪ ﻭ ﭼﮏ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻣﺸﺘﺮﮐﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﻣﻤﺘﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ: ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﻫﻢ ﻣﻌﺮﻑ ﻭﺟﻪ ﻭ ﻃﻠﺐ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﻇﻬﺮ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ , ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺧصیصه ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﺜﻞ ﻭﺭﻗﻪ ﺳﻬﺎﻡ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻌﺮﻑ ﻭﺟﻪ ﻭ ﻃﻠﺐ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻌﺮﻑ ﻭﺟﻪ ﻭ ﻃﻠﺐ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﺜﻞ ﺑﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ.


آموزش مکاتبات اداری

برای همه اشخاص ،به خصوص حسابداران پیش آمده که نامه ای به اداره یا سازمان یا مؤسسه ای را باید تهیه و ارسال کنند . اما آیا نحوه نوشتن یک نامه اداری را می دانیم ؟ آیا اصول و قواعد نحوه نوشتن یک مکاتبه اداری را در نامه خود رعایت کرده اید ؟

نحوه نوشتن یک نامه اداری خیلی مهم است ،زیرا این نامه نوع شخصیت و دانش شما را برای طرف مقابل بیان میکند.پس خوب است که با نحوه صحیح نوشتن نامه اداری آشنا شویم !

در این مبحث ما یکسری فایل های PDF را در اختیارتان قرار میدهیم که با بیانی ساده و صریح اصول و نحوه نگارش یک نامه اداری را آموزش می دهد .


مدیریت چیست ؟

تعریف مدیریت
تاکنون، تعاریف متعددی برای مدیریت ارائه شده است. برخی از مهم‌ترین تعاریفی که ارائه شده، به قرار زیر است:
- هنر انجام امور با و به‌وسیله دیگران
- فرایندی که طی آن تصمیم‌گیری در سازمان‌ها صورت می‌پذیرد
-انجام وظایف برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل
-علم و هنر هماهنگی کوشش‌ها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف سازمانی
-بازی کردن نقش رهبر، منبع اطلاعاتی، تصمیم‌گیرنده و رابط برای اعضای سازمان


 


 

فنون مذاکرات-فصل چهارم

فصل چهارم-تحلیل زبان بدن

رفتارها به مباحث روانشناختی و محیطی و فرهنگی و ... بر می گردند اما زبان بدن جدای از اینهاست.
می توان از روی یکسری رفتارهای ثابتِ شخص، به احساس و فکر او پی برد.
زبان بدن در مذاکرات خیلی گسترده نیست و ما به بخشهای شایع آن می پردازیم.
زبان بدن، زبان بی صدایی است که مفاهیمی را مخابره می کند بدون آنکه صدایی داشته باشد. برای آنکه بدانیم طرف مذاکره ای، موافق یا مخالف حرف ماست و برای رسیدن به پشتوانه های فکری او (تا چقدز منطبق با چیزی است که می گوید)، زبان بدن می تواند تأکیدی بر سایر تشخیص های ما باشد.
اولین بخش زبان بدن به حریم ها برمی گردد. نخوه قرار گرفتن افراد در مذاکره به هنگام سخن گفتن ما اهمیت پیدا می کند.
نحوه ایستادن یا نشستن افراد هم پیام هایی را مخابره می کند.




فنون مذاکرات-فصل سوم

تحلیل رفتارهای انسانی

بعضی ها رفتار را از زبان بدن جدا می دانند و بعضی ها یکسان.
رفتارها ژست را هم شامل می شوند. ژست در زبان بدن وارد نمی شود. خیلی از رفتارهای انسانی ماهیتاً پیامی را مخابره نمی کنند و فقط تأثیر زیبایی شناختی دارند (و گاهی زیبا و گاهی ناپسند به نظر می آیند). زبان بدن در مذاکرات متفاوت است.
رفتارها خیلی به نوع شخصیت افراد، برمی گردد اما خیلی از حرکات زبان تنی ربطی به شخصیت ندارند.
شاید بتوان گفت که حرکات اندامی کنشی انسان رفتار و حرکات اندامی واکنشی زبان بدن است.
بهتر است برای پرداخت به رفتارها، از دید شخصیت شناسی وارد شویم.



فنون مذاکرات-فصل دوم

مبانی تحلیل

تعریف

مبانی تحلیل: نوع نشستن، ظاهر، چهره، نحوه حرف زدن، رفتار، استفاده از سوالات، برخورد ها و واکنشها نسبت به جملات خاص، نوع پرداخت به بحث از طرف مقابل (اینکه از کجا شروع می کند، چگونه ادامه می دهد و به کجا می رساند).
بحث اولویتها و هدف در مذاکره مهم است که اگر شکل نگیرد نمی توانیم به منافع دست یابیم.
کلید اصلی مذاکره این است که یا باید هر دو نفر به منافعشان دست یابند و یا هر دو راضی از این مذاکره باشند.


فنون مذاکرات-فصل اول

ارتباطات
در ارتباطات دوسوی یک رابطه باید ایجاد شود: یک «فرستنده» و یک «گیرنده».
ارتباطات موثر یعنی : فهمیدن و فهمیده شدن. ارتباطات در دو سطح «کلامی» و «غیر کلامی» مطرح می شود.
- در ارتباطات کلامی به ابزاری به اسم کلام نیاز داریم.
- در ارتباطات غیر کلامی، دیدن ملاک ماست و نه شنیدن.
دانشمندان علوم ارتباطی معتقدند: «بالای 70 % ارتباطات ما غیر کلامی است».
انواع ارتباطات کلامی: مناظره، گفتگو، مباحثه، سخنرانی و مذاکرات.